söndag 29 oktober 2006

Högre utbildning är inte regionalpolitik- så sant som det var sagt!

Var som sagt i Åre i helgen. Under fredagen såg det dock rätt mörkt ut, det verkade ett tag som att det inte skulle bli något av. Jag kom till Arlanda klockan 10 och flög iväg 20,45. Jag känner mig hemma på flygplatsen vill jag lova! Som tur var var jag ju inte ensam, utan tillsammans med David, Stina, Kicki, Johannes och Henrik blev dagen riktigt produktiv. Vi öppnade styrelsemötet och färdigställde alla verksamhetsramar som ska läggas som proposition till kongressen bland annat. Sent omsider kom vi fram till SACOs trevliga stuga i Duved.

Igår lördag slog jag mig själv med häpnad. Det visade sig att slalomåkning är som cykling! Fröken Westerberg har inte stått på ett par slalomskidor på kanske 12 år, men i går var det dags! En backe i Åre Björnen öppnades för första gången för säsongen och som en välförtjänt paus i arbetet tog styrelsen och hyrde utrustning och tog ett par timmars skidåkande. Jag ramlade inte en enda gång! Jag har kul! Och .. jag har träningsvärk idag..!

Mötet fortsatte på ett exemplariskt sätt, och hela vistelsen i Åre kan helt klart betraktas som lyckad!



Läs den utmärkta ledaren i DN http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=573&a=584289&previousRenderType=2

Jag gil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar