tisdag 7 november 2006

Lösningen på allt- interaktivitet?

Nå, man kan se det så här: mina benmuskler kanske stärks av att stå upp så mycket. Ja, eftersom jag inte kan sitta ner. Bara ligga eller stå, inte sitta eller gå. Det finns viss begränsning i det som ni kanske förstår. Idag stod jag mig igenom en workshop på SACO om SACOs webplatser. Man får ordentligt med syre... ??
Det var en väldigt bra workshop förresten! SACO jobbar med Söderhavet, och det var ett riktigt härligt gäng. Det är också skönt att märka att man inte är ensam om att tycka att interaktivitet inte är något självändamål och att det finns problem med att ha forum hit och omröstningar dit- bara för att det är det enda i princip folk idag tänker på när man säger att man ska uppdatera en hemsida. "Jaaaa vi gör den mer INTERAKTIV!" Ja... men vad är innehållet? Vad är det för budskap man ska sända ut som sedan ska diskuteras av alla dessa människor som förväntas stå i kö för att få skriva sina kommenterer?

Skulle egentligen åkt till Visby ikväll, något jag sett fram emot då jag alltid undrat hur Gotland är på vintern. Men som jag tidigare nämnt så är det vissa problem med att sitta ner så tyvärr fick jag ställa in och istället ägna mig åt programstarter på Kanal 5. Ugly Betty som upplägg har verkligen vissa scener som klippta ut Djävulen bär Prada. Vem influerades från vem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar