måndag 27 november 2006

Sammanfattat kongressen

Utbildningsministern var och besökte SACO Studentråds kongress i lördags. På fikat innan hans tal överraskade han flera gånger med att vara riktigt rolig. Talet var bra, och övertygade mig än mer om att styrelsens föreslagna fokusfråga- som kongressen sedemera även valde- var suverän: glappet mellan studier och arbetsmarknad.






Valet till ordförande låg redan på lördagen på kongressen, vilket nog var bra efter som jag hade kraftiga problem med att få i mig mat under frukost och lunch. Det var också väldigt kul att veta hur det låg till under kongressmiddagen, dessutom fick man ju då det lilla pluset i kanten att folk håller trevliga grattis-tal till ens ära. Samt att man får presenter. Se blommorna här bredvid- världens filmstjärneglambukett! (de glittriga bladen syns inte riktigt så mycket som de borde här). Tack Johan och Magnus för dem!Av den avgående styrelsen fick både jag, David och Mikaela ett varsitt relaxing kit med godis, badkulor och biobiljetter. Från David kom det presentkort på Akademibokhandeln. Lyx!


Ett stort grattis till SACO Studentråds nya vice ordförande Klara Rapp från Agrifack som är bosatt i Umeå också. Känns väldigt stabilt att ha denna lugna och erfarna tjej vid min sida i presidiet!

Så, då var det dags att packa väskan för Brysseltrippen i eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar