onsdag 20 december 2006

Kändisar och senatorer


Under året har jag ju haft studieuppehåll och jobbat som infokom-administratör på Sveriges elevråd- SVEA . I måndags var det julavslutning tillika avtackning av mig. Dagen innehöll vegetariskt julbord på Örtagården, X-mas Xider (den där fina röda med glitter) hos Walter, presenter och besök på Kvarnen. Linus fick Trival Pursuit Kändisutgåvan i present. Det blev spel förstås och nu var jag åldersdopad. Hur skulle man annars förklara mina 27 rätt och tvåans 8 rätt? Det finns en anledning i att då vi lekte Jeopardy som jag hade förberett hade kategorierna "Personal" "Kändisar""Politiker". Det här med människor intresserar mig.
På bilden syns Walter, Ellinor, jag, Josephine och Linus.
I går började min överlämning med David. Överlämningen består främst av praktiska moment såsom "hur funkar telefonen" "hur scannar man" och den rafflande "hur funkar det med posten". De bitar jag som ideellt aktiv vice ordförande inte haft koll på. Fick av tf kanslichefen John en ljusslinga i välkomstpresent som gör sig utmärkt på det fina kontoret, När jag var liten drömde jag om att 1) ha egna visitkort 2) ha eget kontor. Mina första visitkort hade jag när jag gick i åttan, de första jag fick från ett uppdrag fick jag 03 när jag var ordförande i DIK Student men nu den 1 januari kommer det första egna kontoret. Vad härligt det är att uppfylla sina drömmar.
Igår träffades även senaten för en middag. Vi röstade även fram en sammankallande för de närmaste mötena. Senaten är en intressant församling, det handlar om ett antal stora egon, så stora att det knappt ryms i ett rum när vi är samlade. På ett bra sätt, senaten består av några av de skönaste typerna jag känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar