torsdag 21 december 2006

Vett o etikett

Nu befinner jag mig på föräldrahemsplan inför julen. Har ikväll tagit med min 2,5årige systerson på julspel i kyrkan. Julspelet arrangerades av skolan där min syster är lärare, och det var en massa söta små barn som sjöng låtar med höga röster iklädda glitter alt. tomteluvor. Så där som det ska vara. Det enda som inte var som det skulle vara var mannen som satt framför mig med en urtvättad t-shirt med texten (typ) Frasses motordelar, och med en kvinna med en likadan jacka. Det var en julavslutning och jag kan tycka att det är trevligt att folk klär upp sig lite. Det behöver inte vara dyrt, men ändå någon typ av dresscode. Men efter att ha blivit surt behandlad både i affärer och av bussresenärer så har jag mina funderingar på om etikett kanske är något som man glömt bort här.

För ärligt- hur jobbigt är det att le lite? Eller har ALLA en dålig dag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar