söndag 11 februari 2007

Bodywork

Halvligger nu i min nya säng, i mina nya sängkläder, i den nya lägenheten på Gärdet, och har det alldeles fantastiskt! Lägenheten är så charmig, och visst är det kaos och jag har alldeles för mycket tunga böcker och stört mycket kläder i påsar överallt i mitt rum men ändå... så underbar!

Jag har ont i armmuskler som jag inte visste fanns, efter att ha burit sängar och bokhyllor hit och dit.

Har idag firat min styvbrors son Martins 3årsdag, sjungit och dansat och kastat boll med Martin och hans syster Alice, ätit tårta och fanstasiskt god canneloni.

Kort sagt- en helg som knappast kan beräkna s som en vilohelg, men en helg där tankarna har försökt släppa utbildningspolitiken för en stund och ägna sig åt att fundera hur mycket ens muskler orkar.

- för är det inte märkligt att man plötsligt hör till det starka gänget vid flyttar? Till dem som förväntas klara av att bära ner en säng/soffa/bokhylla/tung kartonger nerför en massa trappor. Jag missade övergången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar