torsdag 5 april 2007

Jag har en gammal moster

Visst har det blåst mycket här i dag, men storm har jag ändå inte råkat ut för. Inte här. Tackolov.

Har idag varit den roliga mostern som tar sin 5-åriga systerdotter på shoppingtur, äter på restaurang och äter glass även om det är lite för kallt. Det kan även vara ett utslag av mostern som lider av något dåligt samvete och försöker kompensera. Hade även med min pappa på hela turen vilket kan ha varit utslag för precis samma saker: roliga dottern eller dottern med dåligt samvete. Oavsett vilket har det varit en underbar dag!

I små städer som denna,min gamla hemstad jag lämnade för 9 år sedan, kan man då man är på en shoppingrunda med sin systerdotter få höra av marmeladförsäljaren utanför en butik "Hon ser precis ut som dig när du var liten!"
Och visst att han var gympalärare åt mig när jag gick i mellanstadiet. Men han är förmodligen mer lik sig än vad jag är. Därför är det mer befogat för mig att dra sådana liknelser än för honom att göra det.

Lästips inför påsken:
Regeringen offrar de unga för att slippa konflikt med LO
S-svenn blir folkpartist
Samt lite morbid konst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar