söndag 13 maj 2007

Grillad schlager

Jag och Carin var på spex på Norrlands Nation i Uppsala igår, Jakten på det försvunna spexet. Det var faktiskt roligt-de hamnade inte på någon slags hemsk Stefan och Christer-nivå utan var skojiga och hade en lagom längd på föreställningen. Ytterligare en sak på listan "saker man måste ha gjort som student i Uppsala" avprickad.

Tess och Emma hade sedan grillfest. Grillning blir sällan bra- ofta får de som ger upp och steker på spisen många avundsjuka blickar när man sitter där med sin halvt råa zuccini/gris/ko/champinjon etcetera. Sedan delades grillfesten upp i lite olika fester i en o samma lägenhet. Jag var på seriösa schlagertittarfesten, där jag, Stina och Magnus hittade på egna poängsystem och kriterier. Snabbt kunde man konstatera att Ola Salo glömt att trycka på on-knappen när det gäller hans vanligtvis fantastiska karisma. Tack gode gud för lite grannlandsröster i alla fall.
Hejade på Vitryssland och Ryssland. När man insåg att det stod mellan den enormt duktiga sångerskan från Serbien eller "jävla-feta-rymd-teletubbien" var det inte svårt att välja sida. Hade den sistnämnda vunnit hade jag... ja jag vet inte.
Men monster ena året och teletubbies nästa. Är det ett barnprogram eller en song contest?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar