fredag 11 maj 2007

Tillväxt by Eva

För någon vecka sedan sa en kompis att shopping är bra för tillväxten. Och det har jag förstås tagit på allvar och ägnat mina lediga dagar åt.
Vad sägs om
-3 par skor
-2 klänningar
-1 kjol
-4 linnen
-1 väska
-2 koftor
samt lite annat smått och gott?
Bra jobbat, säger jag själv, och garanterat bästa sättet att friskna till på. Eller åtminstone en av de bästa sätten. Ett annat sätt är positiva omnämnanden som det som Svenskt Näringsliv skrivit i sitt nyhetsbrev om paneldebatten i onsdags:

Den avslutande ungdomspanelen var en energiinjektion för framtiden. Visionen om ett starkt välkomnande och innovativt EU målades upp av alla paneldeltagare.
Medverkade gjorde Hillevi Larsson, riksdagsledamot (s), Christofer Fjellner, europaparlamentariker (m), Eva Westerberg, ordförande SACO Studentråd, Gabriel Sundqvist, grundare av Pronto Communication, Samuel Engblom, jurist på TCO, samt Teodor Aastrup, vd Attana.


Energiinjektion för framtiden- det är faktiskt en schysst approach.

Igår såg jag tillsammans med min mor och Kent på kvalet till Eurovision Song Contest. Jag höll på Vitryssland precis som David* samt de enormt rara små liven från Andorra. Som jag sa i onsdags- jag är inte bara svag för Europasamarbete, jag är också svag för europeisk schlager. Vilken vecka alltså !

*tilläggas bör att även Lisa hade Vitryssland som favorit, och så mycket av sin själ som Lisa lägger ner i analys av det hela (precis så mycket som jag själv skulle vilja lägga ner om jag hade mer tid faktiskt) förtjänar hon förstås att nämnas i sammanhanget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar