måndag 2 juli 2007

Resumé

Jag har länge varit barnsligt förtjust i Claes De Faire. Nu bloggar Claes om Almedalen och det är förstås en oerhört underhållande läsning.

Äsch förresten, jag är barnsligt förtjust i Viggo Cavling också. När jag 2005 gjorde praktik på Moderna museet ingick det härliga pluset att gå på en massa vernissager, dricka vin och hänga med konstnärer (en favorit är då jag i två timmar tog hand om finska M A Numinnen- mest känd för att sjunga låten Som en boll kommer jag tillbaks till dig- och han berättade om sina turnéminnen i Tyskland, jag visade honom Jochum Nordströmutställningen osv). En vernissageinbjudan gäller för två, och på Jonas Dahlbergutställningen tog jag med Lisa , som själv hade praktik på Tensta konsthall. Viggo var där, och inspirerad av hans dagbok roade vi oss med att skriva en lång lista över alla kändisar som var på plats. Det kanske man skulle börja med igen?

Ja, hursomhelst. Läs Claes blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar