söndag 12 augusti 2007

I want you to love me like Yoko loved John.

Nu är jag hemma igen, som alltid med känslan hemma bra men borta bäst. Haft en alldeles alldeles underbar festival.
Tre highlights:

Primal Scream. När jag lyssnade på Bobby Gillespies ljuva stämma fick jag en känsla av att vilja slänga av mig alla kläder så att musiken kunde komma åt mig ordentligt. Det är en rätt intressant känsla. (men det gjorde jag dock inte)

Teddybears STHLM: Jag o Carin dansade och dansade och dansade. Underbart. Jag älskar att dansa.

The Ark: någon satte på himlens starkaste duschstråle. Precis när man började acceptera att det var lönlöst att försöka blinka bort regnet började de spela den gamla godingen Let your body decide. Dyblöt men med ett varmt inre fick musiken ny innebörd.

Men det var också så mycket mer. Så många bra konserter. Manu Chau, Kanye West, Peter Bjorn John, The Hives. Massa härliga människor. Det nya livselixiret Sevvans iskaffe. Den närmast religiösa känslan under vissa konserter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar