fredag 21 september 2007

Efter en intressant diskussion om spelmonopolets vara eller icke vara blev jag medbjuden till Europrideminglet på Cafe Opera igår. Nästa års tema är "Swedish sin breaking borders". Får man inte upp intressanta bilder i sitt huvud av det temat?

Efter god mat, spännande möten med både nya och gamla bekanta och fin musik åkte vi vidare till Niklas Svenssons fest, där jag bland annat av misstag åt en smörgåstårtebit med en räka på som Claes De Faire bjöd på. Det var nog en sisådär 10 år sedan sist jag åt en räka. Men nåväl. Avslöjade för Erik Zsiga om den ambitiösa research kring Popvänstern jag gjort inför vårt möte nästa vecka. När festen började ebba ut tog på det vanliga fantastiska sättet landstingsråd Gustav Andersson ton och sjöng elisabetanska kärleksvisor. Man blir alldeles knäsvag av den mannens röst. Avrundade kvällen med en drink på Engelen med Politikerbloggens nya boss Daniel Alsén.

Och jag som skulle gå hem klockan 19...

Nu är det snart åter igen en lyxigt ledig helg- börjar nästan bli bortskämd. Ska imorgon på kräftskiva hos Carin. Kanske låter sent, men som Carin så flott uttryckte sig "kräftskiva är en höstfest!"

På måndag är det Esbris 10 årsjubileum som firas med pompa o ståt på Södra Teatern.
Men nu ska först den andra kallelsen till kongressen 1-2 december skickas ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar