söndag 16 september 2007

I morgon åker jag som sagt till Bryssel. Under morgondagen ska parlamentet besökas, och så ska jag äta middag med bla Robert från norska LO, Markus från svenska dito och Jukka. Robert är kandidat från de nordiska länderna till Europafackets Ungas styrelse, och årsmötet är på tisdag.

När jag är åter i Sverige igen ska jag ha mitt första möte med min mentor Birgitta. På torsdag har jag och Fredrik i styrelsen möte med Angeli Sjöström som är moderator på vårt seminarium om Framtidens arbetsförmedlande. På fredag ska jag träffa Camilla Ljunggren som är ny VD för SIFE

När jag gick i högstadiet så hade jag ett alldeles exceptionellt ansiktsminne. Min kompis pappa var skolfotograf, så vi hade tillgång till alla skolkatalogerna i kommunen. Dessa bläddrade vi flitigt i, och fortfarande kan jag komma ihåg vissa människor som "han med den randiga t-shirten som sitter till vänster från hon-som-är-tillsammans-med-han". Jag tror dock att denna onödiga information just nu tar plats från mer aktuella händelser, jag har de senaste veckorna sett flera exempel på att jag fått sämre personminne. Jag presenterar om mig för folk jag tidigare träffat, och står som ett frågetecken när folk säger att person X hälsar till mig. Det här är jättedåligt av mig, så nu får det helt enkelt till att bli mer tricks för att memorera människor bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar