söndag 9 september 2007

Kaksi ulutta, kiitos

Som ni ser nedan så har jag i helgen varit i Helsingfors. Om jag i år på något sätt kommer till Oslo (vilket jag starkt betvivlar, jag har haft väldigt lite med Norge att göra i mitt liv) så har jag besökt alla de nordiska huvudstäderna i år. Saco Studentråds styrelse hade i helgen styrelsemöte ,vi klev upp okristligt tidigt i fredags morse, men alla lyckades komma i väg, och lyckades ha ett gott humör!

Vi hade möteslokal i Akavas lokaler, i deras paradrum med alla tidigare gamla ordförande på väggarna i pampiga posér. Alla gubbar. Blev enormt väl omhändertagna av Jukka och Kosti (som inte är gubbar), och under eftermiddagen fick vi av Antti och Noora höra spännande presentationer av den finska utbildningspolitiken och Aova/Akavas roll i det hela.
På kvällen hade vi gemensam middag med Aovas styrelse, sedan var vi ute och dansade på Österbottens nation.

I lördags besökte vi Kiasma, Helsingfors moderna museum. Därefter fortsatte vi mötet med en imponerande effektivitet. En massa gigantiska och viktiga punkter som vi på ett föredömligt sätt kom fram till bra saker med. Schyssta diskussioner och alla hade ett gott humör. Ett riktigt bra möte alltså!

Idag betade vi av både Senatstorget och Tempelkyrkan. Så hela topp3 i Mikaelas guidebok hann vi med. Nördiga intressen är också något som man alltid kan ha nytta av, jag är fast övertygad om att jag nu kan jag,du,han/hon, min,din, hennes/hans, varsågod samt öl i singular och plural kommer att komma till användning någon gång. Fullständigt!

I morgon ska jag ha möte med John Chrispinsson inför Sacos jublieumsseminarium och på tisdag ska jag på studiebesök på Akademikerförmedlingen, samarbetet mellan bland annat Sveriges Ingenjörer och Jusek mfl, i Göteborg. Ska bli intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar