måndag 10 september 2007

La dolche vita


Ah, jag gillar denna bild på mig och Klara!
Nästa vecka ska jag till Bryssel. Jag ska då verkligen låta bli att köpa någon ny kräm. Jag har på senaste tiden lagt ut OBSCENA summor på olika typer av lyxiga krämer. Och det är inget fel med det (... att jag igår sa "kom nu går vi och bidrar till den finska tillväxten" växte stor munterhet hos styrelsen) men det finns gränser. Och en sådan kan t ex vara att det inte längre får plats fler Estee Lauderkrämer i badrumsskåpet, det är fullt.
.... däremot tar ju inte Juicy tubes någon plats.
Ja, jag står för mina ytliga intressen. Jag är både fåfäng och slösaktig. Jag väljer att se det som att jag blir en mer komplex person genom att stå för detta. Det finns alldeles för många människor som trycker undan sin passion för bandy eller bilar eller Idol för att de är rädda för att folk inte ska ta dem seriöst. Snälla nån, man är väl ändå mer än en sak? Jag skulle nog inte tycka om mig själv om det enda jag var var en tjej som brann för utbildnings- och arbetsmarknadspolitik.
Jag köper förresten kvällstidningar enbart för att de har kändisbilder och skvaller .
Har börjat att skriva på verksamhetsberättelsen för året. Efter att ha gått igenom höstens planering är det bara att inse att ju snabbare grunden är lagd på den desto bättre kommer tiden att räcka resten av året. Min sambo Maria var i går och föreläste för kåraktiva om motverkan av stress och utbrändhet. I morse till frukost fick jag ta del av hennes bästa tips. Genom att inte lagra på hög och skjuta upp saker till sista stund ska det nog gå bra. Hösten alltså. Inte för att jag någonsin skjuter upp saker till sista stund (jag är inte typen som råpluggar sista natten till tentan alls). Det vore onekligen dumt att börja nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar