onsdag 5 september 2007

Vem vill inte ägna mer tid åt att promenera på Djurgården?

Mellansnacket på Saco-styrelsen och mötet med TCO var förstås givet. Försvarsministrar som avgår sker inte dagligen. Vi inledde därför mötet med att titta på presskonferensen. Odenberg skötte det hela väldigt snyggt tycker jag. Spännande att han lämnar riksdagen också. Undrar om han verkligen tänker ägna sig åt promenader på Djurgården eller om det kommer hända något annat?

Jag har, av ganska naturliga skäl- jag verkar inom utbildnings- och arbetsmarknadspolitiken- haft lite kontakt med Odenberg. Men jag träffade honom i Sälen i vintras under Folk och försvars rikskonferens. En trevlig och rak man, som dessutom har sångröst. Respekt.

Fick väldigt mycket tankar (och frågor) efter diskussionerna kring obligatorieutredningen idag. Men det tänker jag försöka hinna utveckla under morgondagen. Jag började dagen med att bli intervjuad av Kanal5 om deras programutbud och då de enda program jag kom på var Vänner och Seinfeld känner jag att min populärkulturella sida (som jag ändå sätter en stor ära i att jag har) behöver få sig en uppdatering. Lite So You think You can dance.. och Seinfeld på det är nog precis det som behövs för att avrunda den här dagen, efter en alldeles fantastisk middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar