måndag 19 november 2007

Det där med söndagsångest

Imorgon är det premiär av nya www.saco.se/student
Äntligen, säger jag. En ny fräsch webplats med mycket mer möjligheter, med enklare navigation och dessutom en sida som mer signalerar oss. Den nuvarande, väldigt stela i sin design, är- om jag får säga det själv med enormt objektiv blick- inte riktigt Saco Studentråd.

Träffade Magnus som är vice ordförande i Civilekonomernas studerandeutskott i morse, och förutom diskussioner kring styrelsearbete i Saco Studentråd bjöds det på en inblick i organisationen Civilekonomerna. Därefter lunch med Hanna som jobbar på Jusek och en uppdatering därifrån. Däremellan har jag suttit med förberedelser inför Saco Studentmässeföreläsningarna, och kongressförberedelser.

Egentligen har jag planerat att gå och vaccinera mig mot sådana saker som man måste vaccinera sig för inför resor till Indien i eftermiddag, men jag tror att 1- det kommer ta några timmar extra innan jag med någorlunda gott samvete kan gå härifrån idag och 2- då kommer sängen att locka mer.

Diskuterade idag det mest effektiva botemedlet mot söndagsångest: att aldrig vara ledig på helgerna. Om man bara jobbar hela tiden så blir det liksom inte de där skarvarna mellan helg och vardag heller. Praktiskt. Fast igår var jag ju faktiskt ledig, och kunde ägna mig åt att äta pizza med vänner, promenera till Fridhemsplan, ta foton i fotoautomat, göra menlösa test på Facebook, se på Van Veeteren och Pirates of the caribbean 3 med mera. Precis vad som behövdes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar