lördag 24 november 2007

.. men om ens namn betyder livgivande så kanske det betyder att det finns hopp?

Min syster har varit sjuk idag, vilket dock gjorde att jag och Carl fick en dag för oss själva. Vi började dagen med Naturhistoriska och Cosmonova, därefter promenerade vi i Gamla stan (och träffade på fem olika sällskap som jag kände mellan Lilla Nygatan och slottet). Efter att Carl sovit några timmar i sin vagn medan jag satt bredvid och läste den sista Harry Potterboken avrundade vi vår dag med middag tillsammans med Carin och Jonas.

Jag har kallats både mediefeminist och latteliberal, jag tror efter en dags praktik att jag har stor risk att bli en lattemamma den dagen det blir aktuellt.
(... och när det gäller sådana här uttyck- varför skulle det bli något negativt och ett skällsord av två positiva saker egentligen?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar