onsdag 5 mars 2008

Dagen uppdelad i block

I t ex Outlook calendern så ser man sina dagar i block. Helt plötsligt inser jag att det ser ut så för mig i någon slags mental bild också. Det vore ok om jag tog en förberedelsetimme varje dag och såg över vad som behövde förberedas. Men då de senaste dagarna har börjat tidigt och slutat sent och inte varit så skrivbordsfokuserade (vilket förstås är nyttigt, för många skrivbordsdagar är inte så utvecklande vare sig för mig eller för organisationen) har det inte hunnits med. Det är då man inser att man tillbringar 10 min med sin kompis innan man kommer på att för att kvällen har en del som heter "Fira födelsedag" så innebär det inte att den endast är koncenterad till kvällstid. Folk fyller år hela dagen. Surprise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar