fredag 30 maj 2008

Mot Tyskland

Packar ihop mig samtidigt som jag arbetar igenom lite mail. Åker till Tyskland om några timmar där jag återigen ska tillbringa några dagar i Hustedt, utanför Hannover tillsammans med unga fackligt aktiva från hela Europa. Det blir en hel del grupparbeten även denna gång, och eftersom vi tyckte att det var så fint väder i slutet av februari när vi var där förra gången att vi valde att sitta ute misstänker jag att den 28gradiga temperaturen som utlovas kommer ge liknande effekt!

Vi får se vilka galna historier jag får med mig denna gång. Förra gången blev vi uppmanade av den äkta kommunisten från Tyskland att bojkotta Tommy Hilfiger, fortfarande något oklart varför. Han tyckte att det räckte med att han sa det för att vi skulle spela in ett You tube-klipp för att manifestera kampen. Jag och Jukka vägrade.
Dock är jag fortfarande övertygad om att vi kommer kunna få ihop en bra workshop kring flexicurity i höst. Med skinn på näsan och beslutsamhet kommer man långt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar