måndag 29 december 2008

En årsresumé

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. En hel del saker. Till exempel åkte jag på en kombinerad första riktiga dejt/kärlekssemester till Irland. Det gör jag inte varje år.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nej. Gav heller inga i år.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja. Både Klara och David har fått små söta barn i år.
4. Dog någon som stod dig nära?
Som tur är inte.
5. Vilka länder besökte du?
Indien, Tyskland, Polen, Belgien, Frankrike, Österrike, Finland, Norge, Danmark, Storbritannien, Irland, Litauen.
6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Jag kommer ha mer ledig tid då jag inte längre är heltidsarvoderad ordförande för Saco Studentråd utan anställd på Timbro. Till exempel kommer en ocean av helger öppna sig där jag faktiskt kommer kunna vara spontan och umgås med vänner, pojkvän och familj. Det är inte alls dumt.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Oj. Jag vet inte. 8-12 september?
8. Vad var din största framgång 2008?
Det gick fortsatt bra för Saco Studentråd, och jag blev själv rankad som en av Sveriges framtida kvinnliga ledare.
9. Största misstaget?
Jag tycker inte att man ska älta i sånt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja lite mindre smällar som halsfluss och stressfraktur i foten och sånt.
11. Bästa köpet
Min dator.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Hyra.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många underbara upplevelser under året gör mig glad att tänka tillbaka på.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Oh jag vet inte. Jag lyssnar väldigt mycket på musik som inte kom i år.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ungefär lika. Livet går ju upp och ner. Det var väldigt mycket ner i mars. Det var väldigt mycket upp under hösten.
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Jag vet inte.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gjort av med för mycket pengar på dyra uteställen.
18. Hur tillbringade du julen?
Hos min syster med familj.
19. Blev du kär i år?
Ja. Verkligen.
20. Favoritprogram på TV?
Medium
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Det är väldigt starkt att hata någon.
22. Bästa boken du läste i år?
Hmmm.....
23. Största musikaliska upptäckten?
Jag återupptäckte Joy Division ordentligt
24. Något du önskade dig och fick?
Ja. Jag fick nytt jobb, ny lägenhet och en ny man.
25. Något du önskade dig men inte fick?
Inget förstahandskontrakt tyvärr.
26. Årets bästa film?
Control och Mamma Mia
27. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var i Gävle och shoppade med min mamma och systerdotter. Det var en solig tidig vårdag och det var riktigt härligt.
28. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om min far hade varit frisk hade det varit enklare.
29. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
En Eva-stil?
30. Vad fick dig att må bra?
Goda vänner. Kärlek.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha! Oj.
32. Vem saknade du?
På julafton drabbades jag av en konstig känsla i magen och i brösten. Jag förstod knappt vad det var för något. Sedan insåg jag att det var saknad/längtan. Jag saknade E något förbannat.
33. De bästa nya människorna du träffade?
Få se, i år har jag ju lärt känna Daniel! Daniel kommer att saknas mig 2009 när han nu bor i Skåne. Annars är det ju förstås E. I övrigt är mina närmaste de samma som åtminstone 2007.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar