söndag 22 februari 2009

Utbildningspolitik- tjoho!

Den här söndagen ägnas i högsta grad åt utbildningspolitik. Har just varit och pratat om framtidens utbildningspolitik, i den något diffusa rollen som Eva före detta ordförande i Saco Studentråd och nu projektledare på Timbro. Diffust för att jag någon gång tydligen hade råkat säga "vi".
Vilka vi?
Jag skulle ju säga jag!
Det är inte helt lätt att ändra sin avsändare efter att i fem år pratat studentpolitik utifrån ett "vi i organisationen"-perspektiv.
Roliga frågor och bra efterdiskussion blev det. Skoj!

Nu sitter jag på Sacos kansli och väntar på att jag ska äta lunch med styrelsen och med de personer som ska vara med i de idégrupper för Högskola, Arbetsmarknad och Ekonomi som under året kommer arbeta med att ta fram ett nytt förslag på visionsprogram för Saco Studentråd. Du har väl fyllt i enkäten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar