lördag 27 juni 2009

Stureplansprofiler och kändisar

Haha, här är någon som vet hur ett födelsedagskalas ska firas... not.

Jag fick lite wibes av en kille som jag och Josefine pratade med för ett tag sedan. Den här killen hade precis innan blivit presenterad av sin kompis som "han är singel!" vilket är ju ett rätt märklig information att dela ut till höger och vänster till folk som man inte känner. Svårt att veta vad man ska göra av med den liksom. Tack, då vet jag?

Hur som helst. Den här killen säger..
-Jag var på den här XXXX bar och fick ett bronskort.
-Jaha.
-Ja, XXXX är så bra.
-Jaha, ja det säger oss inte så mycket faktiskt.
-Men HERREGUD!!! Vet ni inte vem XXXX är??? (med genuint chockad blick)
-Nej, faktiskt inte, kan du berätta?
Han berättar och jag finner det fortfarande rätt naturligt att varken jag eller Josefine kände till den här personen. Det vill säga, man behöver verkligen inte känna till Stureplansprofiler och kändisar för att ha koll här i livet.

(... och det säger jag som faktiskt råkar ha en mästerlig koll på massa olika människor och dessutom senast i går tackade nej till att gå till V men- och det ska erkännas- var ute på Spymlan häromdagen.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar