tisdag 3 augusti 2010

Are you for real?

Ramlar in i en någon vecka gammal diskussion initierad av den socialdemokratiske bloggaren Johan Ulvenlöv. In short: sossarnas bloggnätverk Netroots behövs, medan högerbloggar inte behövs för det finns tankesmedjor, fler borgerliga ledarsidor med mera.
Vidare har - enligt bloggaren Tokmoderaten- Ulvelöv sagt: Vad jag menar är att jag aldrig sett en diskussion kring vad ni vill göra. Vi har en problemformulering vi jobbar med, den kan du tycka vara fel eller inte.

Va? Måste jag dela en verksamhetsplan med andra borgerliga bloggare för att ha ett esxistensberättigande? Blir det inte riktigt ointressant om alla bloggare som råkar vara högersinnade skulle ha precis och exakt samma mål och stil. Vad är meningen? Herregud, låt tusen blommor blomma.

Och det gör dem. Läs bland annat Tokmoderaten (här kan du också läsa citatet från Ulvenlöv i sin helhet), No size fits all och Mina Moderata karameller.

Själv använder jag bloggen som form för att jag trivs med det. Arbeta för att regeringen ska bli omvald gör jag lite varstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar