torsdag 30 december 2010

Tydlig varudeklaration

Och där dök även mitt namn upp i det så kallade Primegate. Resumés Janne Sundling tycker att det är en "pikant detalj" att - efter att han dragit slutsatsen att Timbro på ett eller annat sätt försöker att styra världen, eller åtminstone sossarna- finns med i redaktionen för Makthavare.se SAMTIDIGT som jag jobbar på Timbro. Det är som att han missar att den tydliga varudeklarationen sedan start varit en del av Makthavare.

Jag håller med om att det är viktigt för politiker, lobbyister, journalister eller bloggare att vara tydliga i sina roller, men jag tycker inte att vare sig jag eller någon annan av redaktionsmedlemmarna på Makthavare är exempel på människor som döljer sin agenda, och smusslar med sina åsikter. Makthavaredaktionen består av journalister, politiker och andra med ett djupt intresse av att skildra svenskt samhällsliv. Alla skribenterna är rekryterade för att genom sina egna intressen ge en så bred bild av samhällsdebatten som möjligt. Så även jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar