måndag 11 april 2011

En brist och en ursäkt

I går mailade jag med Hanna Lager, som driver bloggen Feministbiblioteket, och berättade för henne att hennes inlägg fick mig att skämmas lite grann. Hon skrev något som var så uppenbart att jag faktiskt inte förstår hur jag kunde missa det själv. Naturligtvis borde jag  haft med att en viktig utmaning för borgerligheten är att hur man egentligen ska göra när man inte vill lagstifta. Jag skriver om det i boken, men det finns inte med bland mina punkter. Det är en brist. Men som sagt - jag tycker att det är riktigt viktigt och redan innan jag mailade med Lager så hade jag inlett planeringen för att anordna ett seminarium/workshop om jämställdhet utan lagstiftning - hur gör man? Mer information kommer om det inom kort.

Vidare vill jag be Malin Lernfelt om ursäkt för att hon upplevde att jag härskarteknik-at henne. Det var klumpigt av mig att inte skriva VEM som hade skrivit den liberala ledartexten jag nämnde i min text på Newsmill. Helt onödigt från min sida, och dessutom omedvetet. Det är nästan det värsta. Ursäkta, som sagt.

Och debatten mellan Lernfelt och Alice Teodorescu fortsätter för övrigt, Teodorescu svarar här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar